Najczęściej kupowane auta w Polsce - Volkswagen Passat B6

Jedno z najpopularniejszych i najczęściej kupowanych przez Polaków auta. Volkswageny słyną ze swojej jakości, trwałości, a także bezawaryjności. Jak w testach wypada model B6? Przekonajmy się!

B6 wprowadziło do oferty Volkswagena powiew świeżości, a także nowoczesności. Niezwykle pozytywne pierwsze wrażenie, może jednak ustępować nieco w samej mechanice auta. 

Test auta

Passat B6 w każdej wersji posiada bogate wyposażenie. Już wersja podstawowa oferuje nam aż 6 poduszek powietrznych i półautomatyczną klimatyzację. W Passacie B6 w wersji standard uświadczymy również sporej ilości systemów bezpieczeństwa. 

Wewnątrz auta znajduje się sporo wolnej przestrzeni dla pasażerów. Trudno narzekać, w przypadku tego modelu, na jakość wykończenia. Proste, lecz nowoczesne rozwiązania, to elementy, które znane są w niemieckich autach nie od dziś, i nadal cieszą się dużym powodzeniem wśród kierowców.

Układ kierowniczy i zwieszenie

Sporo zmieniło się również jeśli chodzi o układ kierowniczy i zawieszenie. Auto prowadzi się lekko i przyjemnie, co jest miłą odmianą, w porównaniu do Volkswagena B5. Układ kierowniczy jest bardzo precyzyjny i sprężysty, a pokonywanie zakrętów w B6 to dziecięca igraszka. Zawieszenie jest wytrzymałe i doskonale poradzi sobie nawet w bardziej wymagającym terenie.

Silniki

Silniki wykorzystujące do jazdy benzynę, to w przypadku B6 rzadkość. O wiele częściej spotkać możemy mało pożądany - bo awaryjny - silnik TDI 2.0. Ten o mocy 150 KM, daje nam zaznania sporej dynamiki auta, a pomimo dość dużych jego gabarytów rozpędza się ono całkiem sprawnie - 9,6 sekundy do setki. 

Spalanie, w przypadku B6, jest jak można by się tego spodziewać, dość wysokie. Limuzyna w mieście potrafi spalać aż 12 litrów paliwa na 100 km. 

Usterki w B6

Bez serwisanta wyposażonego w diagnostykę komputerową, nie przyjdzie nam możliwość pojeżdżenia B6 zbyt długo. Najczęstszymi usterkami w aucie Volkswagena są te elektryczne. 

Posłuszeństwa mogą nam odmówić wycieraczki, stacyjka, immobiliser, ksenony. Dość popularne są również zwarcia w instalacji elektrycznej oraz błędy hamulca postojowego. Udogodnienia, wprowadzone przez Volkswagena, mające zapewnić dodatkowe bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów auta, odbiły się tutaj rykoszetem. A częstym awariom podlegają właśnie one. 

Opinia o samochodzie 

Specjaliści i jego użytkownicy uczulają, aby w przypadku Passata B6 decydować się na modele o jak najmłodszym roczniku. Silnik auta 2.0 TDI podlega częstym awariom i usterkom, lecz zaobserwowano, że w przypadku aut wyprodukowanych po 2007 roku jest ich zdecydowanie mniej.

Autor

Auto-Moto24.pl

Serwis motoryzacyjny

Zobacz również