Rynek w zachwycie? - przyjrzyjmy się Ford Focus II

Niezwykła popularność na rynku pierwotnym, przełożyła się również na jego niezwykłą popularność na rynku wtórnym. Ford Focus II posiada zgrabną sylwetkę, a wybierający go kierowcy zachwalają jego estetykę, jak i prowadzenie. Do wyboru mamy wiele wersji pojazdu, m.in.: 3 i 5 drzwi, hatchback, combi. Jak sprawdza się Ford Focus II? O czym warto wiedzieć? I na co zwrócić uwagę przy zakupie Forda Focus?

Test auta

Najczęściej na rynku spotkasz modele hatchback combi, które szturmują je ze względu na swoją trudną do przeoczenia funkcjonalność. Wnętrze auta w tej wersji jest całkiem przestronne, a jego estetyka dość dobrze przemyślana. W zależności od wersji do wyboru mamy kilka wariantów kolorystycznych. 

Wersja podstawowa nie oferuje jednak fajerwerków. Przeważają w nim szarości, które nie są zbyt dla oka atrakcyjne, a plastik przywodzi na myśl taniość. W standardzie znajdziemy tu jednak ABS-y,  elektryczne szyby przednie i lusterka, a także immobiliser. 

Silnik

Na rynku wtórnym ciężko dostać jest benzyniak. Jeśli interesuje Cię auto na benzynę uzbrój się w cierpliwość, gdyż o wiele większym powodzeniem cieszą się auta wyposażone w diesla. Powód oczywiście jest ciągle ten sam i prozaiczny - większa oszczędność, mniejsze zużycie paliwa i moc. Pamiętać jednak należy o tym, że silniki dieslowe, a w każdej wersji, wymagają po przejechaniu określonej liczby kilometrów wymiany wtryskiwaczy, która tanią nie jest. 

Całkiem dobrze sprawuje się silnik 1.6 TDCi, o mocy 90 lub 109KM. Oszczędny, cichy i stosunkowo bezawaryjny diesel, zagwarantuje Ci całkiem przyzwoite osiągi. Wybierając Focusa II rozglądaj się właśnie za nim. 

Jeśli masz możliwość wyboru, sięgnij po wersję 109-konną. Nie obserwuje się dużej różnicy w podaży paliwa, jednak jego osiągi są znacznie lepsze. Do setki rozpędzisz się w 10.9 s, a spalanie, w wersji uśrednionej, wynosić będzie około 5.5l/100km. 

Usterki, naprawy, eksploatacja

Uważaj, gdyż jeśli nie będziesz dokonywał regularnych przeglądów auta, zaskoczyć Cię może rachunek od mechanika na kwotę co najmniej 5 tysięcy złotych. Co 60 tysięcy kilometrów należy uzupełniać dodatek, który obniża temperaturę spalania sadzy, a co 120 tysięcy kilometrów należy go napełnić ponownie i wymienić stosowny filtr. 

Opinia o samochodzie

Popularność auta niestety nie gwarantuje jego bezawaryjności. Warto zastanowić się zwłaszcza nad wyborem diesla, gdyż to generować może dodatkowe koszty w przyszłości. Przed zakupem dokonaj treściwej analizy najważniejszych komponentów auta oraz kosztów jego eksploatacji. Wybierz wersję, która będzie najlepsza dla Ciebie.

Autor

Auto-Moto24.pl

Serwis motoryzacyjny

Zobacz również